مانیتورینگ گیاهان با نظارت موثر

مانیتورینگ گیاهان با نظارت موثر

فونیکس با استفاده از دوربین هایی که میزان رنگ های مختلف نور را تشخیص میدهد یک ماشین برای نظارت بر سلامت محصولات ایجاد نموده است.
این فناوری قادر است بیماری های گیاهی را بخوبی قبل از قابل رویت شدن برای انسان تشخیص دهد. شرکت معتقد است این ماشین هزینه آزمایشات میدانی را میکاهد.
دکتر چالز ویز متخصص فناوری و اطلاعات موسس فونیکس در سال ۲۰۱۸ میباشد. وی گفت: من روی دوربین های نصب شده کار میکردم آنها میتوانند گیاهان مختلف را تشخیص دهند. در آینده با کمک فناوری، تصویر برداری طیفی بسیار مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
فونیکس یک نمونه تجاری دیگر نیز دارد اما به طور مستقیم به کشاورزان خدمات نمیدهد اما در ایجاد مشاغلی که مرتبط به فناوری هستند سوریس دهی مینماید.
سیستم عامل ماشین داده هایی را جمع آوری و پردازش میکند که انسان قادر به درک آنها نیست و یا توانایی مطلع شدن نسبت از آنها را ندارد.
این فناوری میتواند در طیف وسیعی از برنامه ها و در بخش های مختلف کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد.
فونیکس از نورهای مختلف رنگی که طول موج های متفاوتی دارند استفاده میکند تا به قسمت های مختلف برگ نفوذ پیدا کند. بعنوان مثال مادون قرمز اطلاعاتی در مورد بیماری در مراحل اولیه به ما میدهد و رنگ سبز اطلاعاتی از سطح برگ در اختیار ما میگذارد.
وقتیکه بیماری توسط انسان قابل مشاهده باشد برای درمان و یا جلوگیری از گسترش آن وقت کمی باقی مانده است و حتی دیر هم شده است. بنابراین این دستگاه میتواند در مورد تشخیص بیماری ها موفق عمل کند.
این دستگاه در مورد زمان مناسب کاربرد کود و سموم نیز به کمک کشاورز می آید.
فونیکس در حال حاضر فقط در چندین گلخانه وجود دارد اما شرکت در حال گسترش تجاری است.
دوربین های استفاده شده در این دستگاه مشابه دوربین های همراه است تا برای کشاورزان به صرفه باشد.
با فراهم آمدن امکانات و زیرساخت های لازم به سوی کشاورزی پایدار گام برمیداریم.

 

منبع

ترجمه: نرگس اسدیان

محصولات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *