حمایت از تولید و صادرات عناب و زرشک

حمایت از تولید و صادرات عناب و زرشک

معاون جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی:
صندوق حمایت از تولید و صادرات زرشک و عناب راه اندازی شود

محمد حسین اکبری صبح پنج‌شنبه در نشست خبری اظهار کرد: سیل سال گذشته خسارت‌های زیادی را در خراسان‌جنوبی به واحدهای دامی و کشاورزی وارد کرد که برای جبران آن اقدامات متعددی انجام شد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه بعد از سیل، هشت هزار و ۶۳۹ خسارت دیده در بخش کشاورزی و دامی در استان شناسایی شدند، افزود: به این خسارت دیدگان ۴۵ میلیارد و ۷۰۵ میلیارد تومان اعتبار بلاعوض اعطاء شد.

اعطای ۵۱ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به خسارت‌دیدگان از سیل

اکبری ادامه‌داد: همچنین هشت هزار و ۱۶۳ نفر خسارت دیده نیز حدود ۵۱ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت کردند.

وی با اشاره به مسائل و مشکلات پیش روی زرشک‌کاران خراسان‌جنوبی گفت: شیوع کرونا و در پی آن کاهش مصرف زرشک موجب افت قیمت این محصول استراتژیک خراسان‌جنوبی شد و خسارت‌هایی را به زرشک‌کاران وارد کرد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه میزانی از زرشک زرشک‌کاران عمده استان روی دست آنان مانده است، بیان‌کرد: باید در زمینه رفع مشکلات برشکاران خراسان‌جنوبی تدابیری ویژه‌ای اندیشد.

اکبری یادآور شد: یکی از پیشنهادات ما برای رفع مشکلات زرشک‌کاران خراسان‌جنوبی تشکیل صندوق حمایت از تولید و صادرات زرشک و عناب است که در سفر قریب‌الوقوع وزیر جهاد کشاورزی به استان آنان را مطرح خواهیم کرد.

حمایت از فعالیت کنسرسیوم زرشک در خراسان‌جنوبی

وی در زمینه تشکیل کنسرسیوم زرشک نیز گفت: ما در راستای بهبود وضعیت زرشک و رونق صادرات آن و ورود این محصول استراتژیک خراسان‌جنوبی به بازارهای صادراتی بی شک از همکاری با بخش خصوصی بهره خواهیم برد و از این جهت از فعالیت بخش خصوصی در قالب کنسرسیوم زرشک توسط اتاق بازرگانی بیرجند حمایت می‌کنیم.

تکمیل زنجیره تولید کلزا در خراسان‌جنوبی

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه زنجیره تولید محصولاتی چون پنبه و زیتون در خراسان‌جنوبی تکمیل شده است، یادآور شد: در سال جاری برای اولین بار زنجیره تولید محصول کلزا نیز در استان تکمیل شده است و روغن این دانه گیاهی در استان تولید می‌شود.

اکبری اظهار کرد: در زمینه افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی چاره‌ای جز رونق بیشتر کشت گلخانه‌ای نداریم چرا که این مهم در افزایش صادرات محصولات کشاورزی نیز مؤثر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *