جلبک دریایی باعث کاهش انتشار متان توسط دام میگردد

جلبک دریایی باعث کاهش انتشار متان توسط دام میگردد

در ایرلند شمالی طی آزمایشات مزرعه ای فهمیدند که جلبک دریایی پتانسیل کاهش انتشار متان توسط گله های شیری را دارد. جلبک دریایی بر تخمیر شکمبه اثر میگذارد و متان را سرکوب میکند.
در این آزمایشان که بر روی گاوهای شیری متمرکز است در مورد حجم بهینه جلبک دریایی جیره غذایی تحقیق به عمل می آید و همچنین تاثیر جلبک دریایی بر میزان مصرف خوراک، تولید شیر، ترکیبات شیر، قابلیت هضم و مواد مغذی بررسی میگردد.
شارون هووز دانشمند میکروبیولوژیست دانشگاه کوئینز بلفاست در کنار تیانهای یان معتقدند که این تحقیقات آینده کشاورزی را متحول خواهد کرد.
این آزمایشات بر روی گوسفندان نیز در حال انجام است. دکتر ماریا هیز مسئول تحقیقات غذایی توضیح میدهد که جلبک دریایی حاوی بروموفرم است این ماده می تواند روی ازون اثر منفی داشته باشد دانشمندان امیدوارند گونه های بومی جلبک دریایی حاوی بروموفرم کمتری باشند تا از اثرات مخرب آن کم شود. دکتر هیز می گوید ما سعی داریم بهترین جلبک دریایی را برای گوسفندان و گاوها پیدا کنیم.
برای اینکه جلبک دریایی جزئی از جیره دام گردد علاوه بر اینکه باید به وفور در دسترس دامدار قرار داشته باشد باید مقرون به صرفه نیز باشد تا دامدار به مصرف ان ترغیب گردد.
جلبک ها حاوی تانن، کربوهیدرات و پپتید هستد که برای دام مفیدند.
متان ۲۳ درصد از گازهای گلخانه ای ایرلند را شامل میگردد که ۸۰ درصد آن ناشی از کشاورزی است.
در یک ازمایش رژیم غذایی جلبک دریایی توانست تا ۸۰ درصد فوران متان توسط دام را کاهش دهد اما این مطالعه در هیچ مجله ای چاپ نگردیده است.
بدست آوردن تاییدیه سازمان غذا و دارو برای معرفی جلبک دریایی بعنوان مواد افزودنی خوراکی امری دشوار است که چندین سال زمان میبرد.

منبع

ترجمه: نرگس اسدیان

محصولات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *