برداشت کلزای بهاره کانادا آینده روشنی را ترسیم نمی کند

برداشت کلزای بهاره کانادا آینده روشنی را ترسیم نمی کند

 

کلزا با نام علمی Brassica napus از جنس براسیکا است و جز دانه های روغنی محسوب می شود از دانه های این گیاه برای استحصال روغن خوراکی و صنعتی استفاده می شود.
کانادا کشوری با آب و هوای سرد است که دماهای پایینی را در فصل کشت کلزا تجربه می کند. همان طور که می دانید دماهای پایین و یخبندان، بارش برف و انجماد کلزا را دچار تنش سرما می سازد و صدمات جبران ناپذیری را به گیاه تحمیل می کند . تنش ها می توانند عملکرد کیفی و کمی گیاه را کاهش دهند.

امسال نیز کانادا در کشت بهاره کلزای خود به این دماهای پایین برخورد خواهد کرد. اگرچه پیش بینی قطعی و صد در صدی در مورد میزان عملکرد کیفی و کمی و همچنین میزان کاهش عملکرد امسال در محصول کلزا مشکل است.
برداشت کلزای بهاره می تواند نا امیدی هایی را رقم بزند این بدان معنی است که بسیاری از تولید کنندگان کانولا در ماه های پیش رو با کمباین به برداشت محصول خواهند پرداخت اما بر اساس تخمین های صنعت و آمار های کانادا ۹۰۰هزار هکتار درالبرتا و ۲۰۰ هزار هکتار در مانیتوبا با کاهش عملکرد روبرو خواهند بود.
اما کیفیت دانه های کلزا امسال چگونه خواهد بود؟ پیش بینی دشوار است اما رمپل می گوید عواملی همچون انجماد، باد، میزان بارش برف و آفات روی کیفیت محصول اثر می گذارند.
از طرفی ما می دانیم که ریزش محصول هنگام کمباین کاملا قابل پیش بینی است.

ترجمه: نرگس اسدیان (کارشناس تولید محتوا )

محصولات مرتبط:

2 thoughts on “برداشت کلزای بهاره کانادا آینده روشنی را ترسیم نمی کند”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *