بررسی تغییرات فیزیولوژیک و بیوشیمیایی گوجه فرنگی تحت تأثیر شوری و سولفات کلسیم در مراحل مختلف رشد

بررسی تغییرات فیزیولوژیک و بیوشیمیایی گوجه فرنگی تحت تأثیر شوری و سولفات کلسیم در مراحل مختلف رشد

جمعیت زنبور های عسل در حال کاهش است

دانشمندان در مورد کاهش جمعیت حشرات به ما هشدار می دهند و می گویند باید جلوی روند کاهشی جمعیت حشرات گرفته شود.
دانشمندان می گویند بحران انقراض نگران کننده است.

حشرات ممکن است ۵/۵ میلیون گونه داشته باشند
تنوع زیستی حشرات هنوز خیلی توسط دانشمندان شناسایی نشده است.

از هلسینکی ، فنلاند. دانشمندان می گویند: “با این وجود ، احتمالاً انقراض حشرات از دوران صنعتی در حدود ۵ تا ۱۰٪ است ، یعنی ۲۵۰،۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰۰ گونه.” “در کل حداقل یک میلیون گونه در دهه های آینده با انقراض روبرو هستند ، نیمی از آنها حشرات هستند.”

محرک اصلی انقراض حشرات در این مقاله از بین رفتن زیستگاه ، آلودگی ، گونه های تهاجمی ، تغییرات آب و هوایی و استفاده بیش از حد است. از بین رفتن زیستگاه ، مهمترین تهدیدات برای تنوع زیستی است.” “فرآیندهای مرتبط با جنگل زدایی ، گسترش کشاورزی و شهرنشینی عوامل اصلی از بین رفتن زیستگاه های طبیعی یا نیمه طبیعی و مجموعه حشرات آنها هستند.” مطابق الگوسازی های اخیر ، فشار کشاورزی و اقتصادی برای زمین باعث کاهش ۵۰٪ بیشتر پوشش گیاهی شده است . آلودگی ، از جمله اقدامات کشاورزی مضر ، یکی دیگر از دلایل اصلی انقراض گونه ها است. نویسندگان دریافتند: “سموم دفع آفات به دلیل استفاده فشرده و همچنین مقررات نامناسب ارزیابی ریسک از عوامل ایجاد انقراض حشرات هستند. “سموم دفع آفات از طریق سمیت مستقیم (عمدتا حشره کش ها) و بطور غیرمستقیم (عمدتا علف کش ها) جمعیت حشرات را تحت تأثیر قرار می دهند.”

دانشمندان هشدار می دهند که عواقب کاهش حشرات و انقراض بدتر از این است “سرنوشت انسان ها و حشرات در هم تنیده اند”. کاردوسو افزود: “با از بین رفتن گونه ها ، نه تنها قطعه دیگری از معمای پیچیده را که دنیای زندگی ماست ، بلکه زیست توده را نیز از دست می دهیم ، برای مثال برای تغذیه حیوانات دیگر در زنجیره زندگی ، ژن ها و موادی منحصر به فرد که ممکن است روزی در درمان بیماری ها نقش داشته باشد ، و کارکردهای اکوسیستم که بشر به حشرات بستگی دارد ، گرده افشانی معضل بعدی است ، زیرا بیشتر محصولات زراعی برای زنده ماندن به حشرات وابسته هستند. گرده افشانی حشرات ممکن است دارای ارزش اقتصادی ۲۳۵-۵۷۷ میلیارد دلار در سال در سراسر جهان باشد. نویسندگان هشدار می دهند: “کاهش حشرات می تواند تأثیر منفی بر روی تأمین مواد غذایی بگذارد و رفاه انسان را در معرض خطر قرار دهد.” کارکردهای دیگر حشرات چرخه مواد مغذی و انرژی ، سرکوب آفات ، پراکندگی بذر و تجزیه مواد آلی است.

دانشمندان خواستار اقدام فوری برای جلوگیری و مهار انقراض حشرات هستند. آنها می گویند ، سرمایه گذاری در برنامه های تحقیقاتی که منجر به ایجاد استراتژی های محلی ، منطقه ای و جهانی می شوند که با این روند مخالف هستند ، ضروری است. وی گفت: “هم اکنون راه حل های بسیاری برای حمایت از جمعیت حشرات در سطح پایدار ، به ویژه از طریق حفظ و بازیابی زیستگاه های طبیعی ، از بین بردن شیوه های زیان آور کشاورزی از جمله سموم دفع آفات ، اجرای اقدامات برای جلوگیری یا از بین بردن تأثیرات منفی گونه های تهاجمی ، انجام اقدامات تهاجمی برای کاهش گازهای گلخانه ای در دسترس است. ” به منظور حفظ زیستگاه های حشرات ، ” توسعه گسترده کشاورزی و جنگلداری پایدار ، تنظیم بهتر و جلوگیری از خطرات زیست محیطی ، و شناخت بیشتر مناطق حفاظت شده در کنار کشاورزی و بوم شناسی در مناظر جدید لازم است.” علاوه بر این ، درگیر کردن جامعه مدنی و سیاست گذاران به این عرصه ضروری است.

 

ترجمه: نرگس اسدیان/ کارشناس تولید محتوا

محصولات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *