تصویب لایحه اصلاح و الحاق موادی به ماده واحده قانون تاسیس دهیاری های خودکفا در روستا

تصویب لایحه اصلاح و الحاق موادی به ماده واحده قانون تاسیس دهیاری های خودکفا در روستا

امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری اظهار داشت:در جلسه امروز هیئت دولت لایحه اصلاح و الحاق موادی به ماده واحده قانون تاسیس دهیاری های خودکفا در روستاهای کشور به تصویب رسید.

معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: در جلسه امروز هیئت دولت به ریاست جمهور لایحه اصلاح و الحاق موادی به ماده واحده قانون تاسیس دهیاری های خودکفا در روستاهای کشور به منظور ساماندهی فعالیت های این حوزه به تصویب رسید.
وی افزود : با پیگیری های انجام شده توسط معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و تاکیدات جهانگیری معاون اول رییس جمهور، لایحه اصلاح و الحاق موادی به ماده واحده قانون تاسیس دهیاری های خودکفا در روستاهای کشور در جلسه امروز هیئت دولت تصویب گردید.

وی افزود: بر اساس این لایحه اختیارات دهیاری ها در حوزه مدیریت روستا، ساخت و سازها، تخلفات ساختمانی، عوارض محلی، بهای خدامت و جرایم مشخص می شود.
وی با بیان اینکه لایحه دهیاری ها در واقع، تکمیل کننده خدمات اداری به روستائیان است گفت: قبل از این لایحه، دهیاران دارای اختیارات محدودی بودند و بسیاری تصمیمات برای تصویب از روستا به شهرها می آمد و حتی شاهد بودیم که برخی اقدامات جزئی روستاها نیز در شهرها تصمیم گیری می شد و لذا در لایحه ی دهیاری ها که از سوی وزارت کشور ارائه گردیده و پروسه ی تکمیل آن نیز بیش از سه سال به طول انجامیده است تلاش شده بخش قابل توجهی از این مسائل مرتفع گردد.
امید اضافه کرد: در این لایحه  تقریبا اختیاراتی را که شهرداران در سطح شهرها دارند به دهیاران در سطح روستاها سپرده خواهد شد و برای این امر چارچوب قانونی تعریف شده است
وی افزود: دوستان ما در مجلس شورای اسلامی نیز پیگیر این لایحه هستند و با عنایت ویژه ای که نسبت به روستاها در کل کشور وجود دارد انتظار داریم که در روند تایید نهایی و تبدیل آن به قانون سرعت بیشتری صورت گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *